28 juli 2013

Brugge en 'n stukje Ommeland...

 
De tijd lijkt nog sneller voorbij te vliegen dan normaal. Misschien komt het doordat we met het mooie weer wat vaker buiten zitten dan normaal. Of misschien omdat we druk zijn geweest met schilderwerken, het leggen van de vloer in de gang en het vragen van offertes voor een nieuwe garagepoort en de afbraak van de veranda.
Ik had beloofd om wat foto's te laten zien van ons uitstapje naar Brugge, 'het Venetië van het Noorden'', en 'n stukje Ommeland, namelijk Damme, waar vroeger de haven van Brugge lag.
Veel plezier!

 Time seems to fly by even quicker than it does normally. Maybe it's because we spend more time outside enjoying the lovely Summer weather. Or maybe because we've also been busy painting, installing the laminate floor in our hallway and getting price offers for a new garage door and the demolishing of our veranda.
I promised to show you some pictures of our trip to Bruges, also called 'Venice of the North' and the 'Ommeland', where we visited the lovely village of Damme, where the actual port of Bruges used to be.
Enjoy!

Brugge/Bruges








Damme






10 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een geweldige foto's, wat mooi!!! Succes verder met je klusjes aan je woning!
Fijne zondag

Anoniem zei

Ja, Brugge blijft mooi, hoe vaak je er ook komt. En nog steeds lekker aan het werk in je heerlijke huis. Ja, dat zal nog wel duren, voordat alles naar wens is. Groetjes Wilma

Marjolein Ztm zei

Moest toch even lachen. Venetië van het noorden, zo noemen ze Giethoorn ook. En vermoedelijk ook nog wat andere plaatsen. En Ommeland. Volgens mij ligt dat in Groningen.
Maar Brugge? Daar ben ik vroeger eens geweest en wil het nog steeds weer een keer bezoeken. Maar ja, ik wil nog veel meer plaatsen bezoeken. Zoveel, dat de tijd roet in het eten gooit.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

Anoniem zei

Heerlijke foto's van een mooi zomers Brugge en de Damme.
Ja,bij het lezen van de Ommelanden,dacht ik ook dat je mijn Groninger land(geboren) had bezocht!
Succes met alle klussen en geniet ook van al het moois in en om jullie huis.
fijne zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

ella zei

Heerlijke foto's, bij deze staat Brugge op mijn "wil ik nog heen" lijstje.

Guusje, zei

Brugge is prachtig. De foto's zijn erg mooi wat zullen jullie genoten hebben.

Unknown zei

Je maakt niet enkel prachtige quilts, maar ook heel mooie foto's! Volgende week ga ik met mijn quiltvriendinnen op "schoolreisje" naar Brugge! Geniet van de zomer!

Ellie's Quiltplace zei

@ Ineke, Wilma: elke keer doen we een beetje, en ooooooit gaat het wel eens af zijn ;o)

@ Marjolein: Brugge noemen ze zo vanwege de vele stenen boogbruggen. In Giethoorn ben ik nog nooit geweest, dus ik zou het niet durven zeggen. Ik wist niet dat er ook een Ommeland in Groningen was, ik leer weer bij!

@ Truus: nu ben ik wel erg benieuwd naar het Groningse Ommeland! Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit aan die kanten ben geweest... Drenthe overigens ook nog niet. Misschien toch maar eens een keer een tripje naar het Noorden plannen ;o)

@ Ella: wij waren er al eens geweest, maar ik blijf het een prachtige stad vinden. Je kunt eigenlijk beter buiten het hoogseizoen gaan, dan is het er minder druk en kun je rustiger van alles genieten.

@ Guusje: genoten hebben we zeker. Al wil ik nog een keer terug. Een paar jaar geleden hebben we in zo'n bootje gevaren en dat vind ik zo leuk! Maar deze keer hebben we het overgeslagen. Elk excuus is goed om een leuk uitstapje te doen, toch? ;o)

@ Chris: heel veel plezier in Brugge!

Tatkis zei

Oh I love Brugge so much! Been there only 2 times, but such a beautiful place!

Hugs,
Tatyana

Ellie's Quiltplace zei

@ Tatyana: it is indeed. I especially love the boat tours :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...