24 november 2013

Leesplezier...


De laatste tijd ben ik bezig geweest aan mijn nieuwe quilt en ondanks dat ik niet het gevoel heb dat ik veel heb gedaan, is toch al bijna de helft van de blokken klaar.

I've been working on my new quilt lately and even though it doesn't feel I've been doing much, almost half of the blocks are already finished.


Maar ik ben niet alleen aan het quilten geweest. Ik heb ook al heel wat uren gelezen in 'De Bruidsquilt' van Jennifer Chiaverini, dat onlangs in het Nederlands werd uitgegeven. Het is fijn om weer over de Elm Creek Quilters te lezen en kennis te maken met een aantal nieuwe personages. Het boek gaat over het huwelijk van Sarah's dochter Caroline, dus het speelt zich af in de toekomst. Ik was in het begin een beetje ongerust dat het een te grote sprong vooruit was en dat ik niet zou weten wat er allemaal gebeurd was, maar doorheen het boek haalt Sarah herinneringen op en zo weet je toch precies wat Sarah, Sylvia, Bonnie en de anderen allemaal hebben meegemaakt tussen het laatste boek en dit nieuwe verhaal.

Besides quilting, I've been reading 'The Wedding Quilt' by Jennifer Chiaverini, which has recently been published in Dutch. It's nice to read about The Elm Creek Quilters again, as well as several new characters. The book is about Sarah's daughter Caroline, who's getting married, so it takes place years ahead. I was a little worried about missing what had taken place during the years between, but as Sarah walks down memory lane, you'll learn exactly what has happened to Sarah, Sylvia, Bonnie and the others between the last book and this new story.


Ik ga niet teveel verklappen over het verhaal, dat moet je zelf maar lezen! Ik heb het boek nog niet uit, dus ik heb nog vele avonden leesplezier om naar uit te kijken! Philippe grapt altijd dat ik zelfs vlak voor ik ga slapen nog met quilten bezig ben :o)

I'm not going to give away the whole story, because I think you have to read it for yourself. I enjoy reading the book and since I haven't finished it yet, I have quite some more nights of reading fun to look forward to! Philippe sometimes jokes that even right before I'm going to sleep, I'm still 'quilting' :o)


O, en als je het boek nog niet hebt, kun je je familie misschien de hint geven dat dat een mooi Sinterklaas- of Kerstcadeau zou zijn ;o)

Oh, if you haven't bought the book yet, tell your family that it would make a lovely Sinterklaas or Christmas gift ;o)

11 opmerkingen:

Ineke zei

Een heel goeie tip, zal het hier in huis een paar keer laten "ontglippen" zodat ik het als Sint kadootje kan ontvangen.
Liefs, Ineke

AnitaS zei

Hij staat al op mijn wenslijstje. Nog veel leesplezier.

Anoniem zei

Heb het boek al éeuwen' geleden gelezen-verklap ook niets,maar ben benieuwd wat je reactie is als je het uit hebt.
En dan is vast je nieuwe quilttop ook klaar-succes!
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Leuk, ik ben het boek ook aan het lezen en had al wat negatieve dingen gelezen in een blog over dat er te veel in de tijd heen en weer werd gehopst, maar dat vind ik zelf helemaal niet. Heel goed te volgen en net als jij, heb ik de eerste 5 deeltjes in het Nederlands gelezen en de Engelse verhalen erna niet, maar dit is goed te volgen. Geniet er lekker verder van. Groetjes Wilma

Guusje, zei

Toevallig lag het boek gisteren ook op mijn deurm een kadeautje voor mezelf. Het lijkt me weer een heerlijk boek om te lezen.

Nynke zei

Ik heb nog geen enkel boek van de serie, maar lijkt me wel erg leuk. Ik kan alleen nergens vinden wat het eerste boek is ... Kan iemand me helpen? Voor op mijn verlanglijstje ;-)

Ellie's Quiltplace zei

@ Ineke: dat doe ik ook altijd, maar iets quilterigs krijg ik van Philippe niet, die vindt dat ik dat al genoeg heb, en eigenlijk heeft hij ook wel een beetje gelijk ;o)

@ AnitaS: en nu hard duimen dat het erbij is!!!

@ Truus: wie weet! Het schiet behoorlijk op, maar de top ineen zetten is ook altijd nog veel werk. Maar mij hoor je niet klagen hoor, ik vind het een heerlijk werkje!

@ Wilma: ik had ook negatieve reacties gelezen, maar ik vind dat alles heel duidelijk verteld wordt en dat je prima kunt volgen. Fijn om weer over de Elm Creek Quilters te lezen. Ik geniet altijd van de boeken.

@ Guusje: veel leesplezier!!!

@ Nynke: het eerste boek heet De Quiltclub en is nu verkrijgbaar voor maar 4,95 euro! Je moet maar eens googelen, dan vind je vast wel een winkel waar ze het hebben, of misschien online bestellen. Succes!

Unknown zei

Ik las het vorig jaar met Kerst, inderdaad een heerlijk boek! Ik had toen al het idee om voor mijn dochter, die in Wenen woont en vorige zomer daar trouwde, een huwelijksquilt van Siggyblokjes te maken, waar al de gasten hun naam en een korte boodschap voor het bruidspaar op konden schrijven...wat blijkt...Sarah maakte ook zo een quilt voor haar dochter! De mijne is nu af, allemaal Oostenrijkse stofjes die gebruikt worden voor Dirndl's! Een verrassing voor onder de kerstboom, als we weer allemaal samen zijn!Mijn god, wat mis ik dat kind!

Ulla's Quilt World zei

So lovely!
Greetings from Finland! :)
Ulla's Quilt World
Hugs, Ulla

Nynke zei

Dank je, Ellen, ik heb hem op mijn verlanglijstje voor kerst gezet ;-)

Ellie's Quiltplace zei

@ Chris: dat is een prachtig cadeau en daar zal je dochter super blij mee zijn! Ik las gisteren dat je in Wenen bent geweest, dat zal een fijne tijd zijn geweest. Had je geen moeite om niks te verklappen?

@ Nynke: en nu maar duimen!!! ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...