21 juli 2015

Over bloempjes, blokjes, 'n workshop en 'n Show & Tell...


Een stapeltje geknipte lapjes ligt te wachten tot het een plaatsje krijgt in mijn Switch! quilt.

A pile of cut templates is waiting for me to use them in my Switch! quilt.



Want naast de blokjes voor het middendeel, ben ik ook bezig met de bloemenranden. Ik moet vier banen maken, één voor elke kant van de quilt, en de eerste is zo goed als klaar.

Besides making blocks I love to work on the flower border. I need to make four strips, one for each side of the quilt, and the first one is as good as finished. 


Ik heb ervoor gekozen om niet teveel verschillende bloemen te maken, want dan wordt de quilt te druk. In plaats daarvan zal ik dezelfde bloemen herhalen, maar wel telkens in een ander stofje, zodat de randen niet allemaal hetzelfde worden. Ik heb deze stapel stoffen om uit te kiezen, dus dat moet wel lukken.

I choose to use not too many different flowers, because I wouldn't want my quilt to look too overwhelming. By repeating the same flowers and using different fabrics for each of them, there will be enough variation in the borders. I have a lovely pile of fabrics to choose from.


Ik heb al veel vragen over de quilt en naar het patroon gekregen en ik heb een leuke aankondiging:

I've already received many questions about the pattern and quilt and I have a nice anouncement to make:

Op zaterdag 5 september geef ik een workshop Switch! bij Lohuis-Tijhuis in Oldenzaal. En 's middags volgt er een Show & Tell! Je kunt je inschrijven voor één van de twee of voor allebei. Ik kijk er alvast naar uit!
Voor meer info kun je terecht op de website van Lohuis-Tijhuis.

Saturday, September 5, I will be teaching the Switch! quilt at Lohuis-Tijhuis in Oldenzaal. And in the afternoon, we continue with a Show & Tell. You can subscribe for one or both events. I'm looking forward to it!
For more info, please click here to visit their website.


Tijdens de workshop gaan we eerst aan de slag met de patchwork blokjes, waarbij uitgelegd wordt hoe je op een eenvoudige manier het leuke, ronde, effect krijgt...

During the workshop, we will start with making the blocks. I will teach you how to get the 'circle' effect in the quilt...


... en tijdens het tweede deel maken we de geappliceerde bloemen voor de rand. Ik geef je tips om de puntige blaadjes netjes te krijgen zonder teveel gefriemel, hoe je makkelijk de ronde bloemen kunt maken, ik geef tips mee hoe je de bloemen op andere manieren kunt appliceren, en nog veel meer!

... and we will spend the second part working on the appliquéd flowers for the border. I'll give you tips on how to make the pointy leaves, the curved flowers, tell you about other techniques to make the flowers, and much more!


Hopelijk zie ik je in Oldenzaal!
Wil je intussen nog meer lezen over de Switch! quilt, klik dan even hier voor alle verhaaltjes. Ook de komende weken laat ik natuurlijk alle vorderingen hier zien!

Maybe I'll meet you in Oldenzaal!
Do you want to read more about my Switch! quilt, click here for all my posts. Of course I will show you my progress the next couple of weeks on my blog!

6 opmerkingen:

Truus zei

Wat geweldig dat je een workshop gaat geven in Oldenzaal!
Mooie stapel stoffen heb je om bloemetjes van te maken.
veel quiltplezier!
troetjes,Truus uit Drenthe

Truus zei

PS Gaat het met Thijs weer wat beter?
groetjes,Truus

Marlies Mansveld zei

Leuk! Ik had me eerst alleen opgegeven voor de show & tell, maar ga nu toch ook de workshop doen. Ik ben vooral heel benieuwd naar je tips voor de applicaties!
Groetjes, Marlies

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: met Thijsje gaat het gelukkig stukken beter, de kuur helpt goed en hij heeft zijn eetlust ingehaald ;o)
Ik kijk uit naar de workshop en Show & Tell, lijkt me leuk om te doen en weer nieuwe mensen te ontmoeten!

@ Marlies: leuk! Dat wordt gezellig! Ik ben al bezig met de voorbereidingen :o)

Needle, Thimble and Thread zei

Sadly I am in Wisconsin and too far to come and learn to sew your Switch quilt. I would love to spend that day here in the States sewing along with you in heart and spirit. Will you have the pattern for sale?

Ellie's Quiltplace zei

@ asimplequilter: Wisconsin is indeed too far away ;o) I would love to come to the States one day, who knows!
The pattern will be for sale in our web shop as of September.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...