27 februari 2016

Barn Dance - tips voor jouw stofkeuze


De afgelopen weken heb ik een aantal e-mails ontvangen van mensen die ons Barn Dance patroon gekocht hadden en zich afvroegen welke stoffen ik voor deze quilt heb gebruikt en waar ze die kunnen vinden.

Over the last couple of weeks I received several e-mails from customers who had bought our Barn Dance pattern and who were wondering which fabrics I used and where to get them.


De stoffen die ik voor mijn quilt heb gebruikt zijn van de "Ladies' Album" serie van Barbara Brackman voor Moda. Helaas worden veel van de Moda stoffen maar één keer gedrukt en kunnen ze niet nabesteld worden. Omdat dit een 'oudere' collectie is, zijn de stoffen niet overal meer te vinden.

The fabrics I used for my quilt are from the "Ladies' Album" collection, by Barbara Brackman for Moda. Unfortunately, many of the Moda fabrics are printed just once and can not be re-ordered. Since this is an 'older' collection I guess not every shop still offers them.


Gelukkig heeft Barbara twee hele mooie nieuwe series ontworpen, die nu in de winkels liggen: "Alice's Scrap Bag" en "Old Cambridge Pike".

Luckily, Barbara has designed two beautiful new collections, which are in stores now: "Alice's Scrap Bag" and "Old Cambridge Pike". 


Van de laatste,  heb ik een Charm Pack gekocht, voor ooit...

From the last, I have bought a Charm Pack for a future project...


... en deze prachtige bruine stof, waarvan ik genoeg heb laten afknippen om het voor een rand te kunnen gebruiken.

... as well as this beautiful brown fabric, which I bought enough of to use as a border.


Omdat ik weet dat niet iedereen zich even gemakkelijk een voorstelling maakt van hoe een quilt er met andere stoffen uit ziet, heb ik een voorbeeldje gemaakt in EQ7. Het ziet er heel mooi uit, praktisch hetzelfde als mijn quilt.

Because I know some of you find it hard to visualize a pattern with different fabrics, I made an example with EQ7. Doesn't it look lovely? It really looks a lot like my original quilt.


Wat ik met de Charm Pack ga maken? Geen idee. Voorlopig geniet ik gewoon van het zicht van deze mooie lapjes :o)

Fijn weekend!

What I'm going to make with the Charm Pack? I don't know yet. For now, I enjoy watching these fabrics :o)

Have a nice weekend!

4 opmerkingen:

Truus zei

Prachtige series hebben ze telkens en je hebt zo een mooie combinatie van stoffen.
Ben je al een beetje opgeschoten met doorpitten?
Gezellig weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Rita M zei

Dank u voor de tips van de stofkeuze , het zijn ook mooie serie's . werk je ook met EQ7 Ellen ?

Dientje zei

Mooi stofjes in het charmpack. Ziet er hebberig uit. Ik lees steeds over EQ7, nu ook bij jouw. Ontwerp je daar de patronen mee? Het wordt nu ook veel bij de 365-Challenge gebruikt. Moet me er maar eens in verdiepen. Gr. Dientje

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: de Barn Dance ben ik nog niet aan het doorquilten, eerst moet de Switch! af. Daar ben ik ongeveer halverwege het middendeel. Dat is toch al 2 m2 doorgequilt (dat klinkt heel groot, haha!). Ik heb voor de Barn Dance overigens al wel een heel mooi quiltpatroon klaarliggen!

@ Rita, Dini: ik heb al jaren EQ7, maar ik werk er eigenlijk bijna nooit mee. Een enkele keer voor een quilt zoals deze. Het idee ontstaat als een schets, maar omdat er in deze quilt maar 1 blok gebruikt wordt en ik hiervoor de stoffen kan downloaden van de site van Moda, heb ik het op de computer uitgewerkt. Bijna al mijn quilts ontwerp ik gewoon op de ouderwetse manier, met potlood en papier. Het is een goed programma, daar niet van, maar ik zou me eigenlijk eens meer moeten verdiepen in de mogelijkheden en er wat mee oefenen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...