3 februari 2016

Het Mini Quiltje... Tea Rose...


Een tijdje geleden liet ik je het eerste deel van het Mini Quiltje van januari zien. Ik probeer altijd om, zodra het patroon verstuurd is, meteen aan het volgende quiltje te beginnen. Zo heb ik twee maanden tijd om iets te ontwerpen, maken en om het patroon te schrijven.

A while ago, I showed you the first part of the January Mini Quilt. I try to start working on a new Mini Quilt as soon as I have send that month's pattern. That way, I have two months to design and make the quilt and to write the pattern.


Normaal lukt dat prima, maar in november had ik iets 'speciaals' in gedachten en dat wilde ik eens uitproberen. Ik had naar mijn 'denkstemmetje' moeten luisteren, dat mij vanaf het begin al zei dat het niks ging worden. Maar ja, koppig is het woord dat hier van toepassing was, want ik ging stug door, hopende dat het er wel beter uit zou gaan zien als er meer blokjes af waren.

Normally, that works just fine, but in November I had something special in mind and I wanted to give it a try. I should have listened to my inner voice though... It told me right from the start that it wouldn't turn out the way I hoped for, but I kept making blocks, hoping as a whole it would look nice.


Maar dat ging het dus niet en 2 weken voor het patroon naar de leden verzonden moest worden, moest ik helemaal opnieuw beginnen. Gelukkig had ik nog wat vrije dagen, die ik voor het einde van het jaar moest opnemen, dus ging ik als een gek aan de slag.

But it didn't and so 2 weeks before I had to send the new pattern, I threw away the blocks and designed something completely new. Luckily, I had some days off of work, which I had to use before the end of the year, so I sewed like crazy. 


'Tea Rose' is de naam van dit quiltje. Het is niet vernoemd naar de roos, maar wel naar de bloemknoppen op het quiltje die me naar de lente doen verlangen en naar de liters thee die ik gedronken heb tijdens het maken! Oh, en het grappige is dat ondanks dat er wat haast achter dit quiltje zat, ik niet de enige ben die verliefd is op het resultaat, want we hebben naar aanleiding van deze Tea Rose een groot aantal nieuwe leden mogen verwelkomen bij de Mini Quilt Club!

Fijne dag!

'Tea Rose' is the name of this pattern. It's not named after the actual rose, but because the rosebuds on the quilt make me long for Spring and, as usual, I drank many cups of tea while making this little quilt! And eventhough it's made in quite a rush, I'm clearly not the only one who loves the result, because we have welcomed a large number of new Mini Quilt Club members already! 

Have a nice day!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel mooi is het quiltje geworden en proficiat met de nieuwe leden. Groetjes Wilma

Klaudia zei

Hallo Ellen,

der kleine Quilt sieht einfach wunderschön aus...das Muster und die tollen Stoffe gefallen mir sehr!

LG Klaudia

helen zei

Placed order and am looking forward receiving this lovely pattern! :))
Best wishes!

Quibi zei

Wat een schatje!

Truus zei

Het is een mooi quiltje geworden en ik vind de kleuren geweldig.
Leuk dat je zoveel nieuwe leden bij de mini quilt club hebt gekregen maar met deze mooie patronen is dat ook geen wonder.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat een schattig quiltje, zijn er patronen van op de Handwerkbeurs?

paulette zei

What a gorgeous quilt!! Good for you!! Love it!

conny's quilts en creaties zei

Erg leuk en prachtige kleurkeuze heb je weer gemaakt.

Dientje zei

Leuk quiltje. De vorige sprak mij ook aan. Denk nog over meedoen. Groet, Dientje

Ellie's Quiltplace zei

@ Wilma, Quibi: dankjewel!

@ Klaudia: Danke schön!

@ Helen: thank you! Enjoy making the quilts!

@ Truus, Conny: dankjewel! De kleuren zijn gewoon een lekker 'rommeltje', dat geeft zo'n leuk effect!

@ Ineke: het patroon maakt deel uit van de Mini Quilt Club. Aanmelden hiervoor kan enkel via onze website www.elliesquiltplace.com Op de handwerkbeurs zijn wel winkels aanwezig die onze patronen verkopen, oa Quilters Huske. Een volledig overzicht van onze verkooppunten vind je ook op onze site.

@ Paulette: thank you!

@ Dini: de volgende wordt ook weer een snoepje, al zeg ik het zelf. Het is weer een combinatie tussen traditioneel en mijn eigen draai, maar deze keer heb ik wat meer lente-kleuren gekozen (al kun je dat natuurlijk helemaal zelf bepalen voor jouw quiltjes).
Aanmelden voor de Club kan trouwens op elk moment, starten met dit quiltje kan nog tm 29/2!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...