26 december 2016

Tweede Kerstdag...


In België duurt Kerstmis maar één dag en als geboren Nederlandse kan ik daar maar niet aan wennen. Gelukkig maken mijn lieve collega's er nooit een probleem van dat ik de 26e een dagje verlof neem. Na alle familiefeesten, die overigens altijd heel gezellig zijn, vind ik het heerlijk om gewoon lekker thuis te zitten en niks te doen.

In Belgium, Christmas is only one day, and since I'm born and raised in the Netherlands, where it's two days, I can't get used to that. Luckily, my dear colleagues are very understanding and so I always have a day off of work on the 26th. After all the family gatherings, which I really enjoy, I do love to spend a day at home and do nothing.


'Niks' is voor mij eigenlijk niet het juiste woord, want ik kan niet stilzitten en ben altijd wel met iets bezig. Gisteren, in de auto op weg naar Mams, heb ik bijvoorbeeld nog wat lapjes voor mijn derde Carousel blok aan elkaar genaaid. De weg naar daar kan ik intussen dromen, dus kon ik beter wat nuttigs doen onderweg.

'Nothing' isn't really the right word, because I'm actually always busy. Yesterday, in the car on our way to Mams, I have sewn some pieces to the third Carousel block. Instead of watching the view from the car (which I know by heart already), I spend my time useful.


Wat er vandaag dan zoal op het programma staat? Een was ophangen en de bovenverdieping stoffen en zuigen, samen met Philippe een wandelingetje naar de Hemeldonk Kerststal maken, waar we vanaf vandaag weer terecht kunnen om een jeneverke te drinken met de buren,...

So what's the plan for today? I need to do some laundry and cleaning first, afterwards, Philippe and I will take a walk to the Hemeldonk nativity scene, where as of today, we can drink a 'jenever' with  our neighbours...


...en tijdens het veldrijden vanmiddag verder naaien aan het mini quiltje voor januari. Dat wordt, net zoals de vorige, weer een lekker scrappy quiltje. Deze keer met een heleboel driehoekjes in plaats van rechthoekjes zoals de vorige keer, ook leuk! Wat er verder op het quiltje staat? Dat blijft nog even een verrassing ;o)

Fijne dag!

... and while Philippe watches the cyclo cross this afternoon, I plan to work on the January mini quilt. It's going to be another scrappy quilt. This time with triangles instead of rectangles like last time - I love triangles! What else will be on the quilt, you might wonder? That will remain a secret for now ;o)

Have a nice day!


10 opmerkingen:

Mhalmavanwees zei

Dat ziet er heel veelbelovend uit! Ik wens je een hele fijne dag Ellen, lekker patchen. Mooi, mooi. Gr. Maud.

Truus zei

Heerlijk een rustig dagje met je lapjes en een wandeling maken.
Ook hier een rustig dagje en wat borduren en een verjaardagskaart maken.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Ach ja, die heerlijke Belgische gewoonten. Ik ben weer benieuwd naar deze quilt. En geniet verder van je "Nederlandse" tweede kerstdag. Groetjes Wilma

Dientje zei

Zit ook lekker te prutsen. Lekker rustig muziekje. Vanmorgen beetje opgeruimd. Vanmiddag en vanavond ben ik alleen, man moet werken, en ga dan lekker door. Gisteren een stuk aan mijn vest gebreid tijdens autorit van een uur. Moet nog eens proberen of ik ook kan naaien, maar dan komt mijn vest weer niet af. Zucht, wat een keuzes. Maar dat is beter dan stilzitten. Fijne dag nog, geniet ervan. Groet, Dientje

Ineke zei

Lekker na-genieten van deze gezellige dagen.
Liefs, Ineke

Unknown zei

Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las:"thuis zitten en lekker niks doen":)
Ik ben al ver met het quiltje van november. Ik heb nog nooit met zo'n kleine balletjes en blaadjes gewerkt maar het lukt en het quiltje wordt steeds mooier(al zeg ik het zelf...) Ik ben alweer benieuwd naar dat van januari... ai, ai, driehoekjes... dan weet ik al dat ik goed moet opletten met het aan elkaar zetten anders heb ik ineens een heel ander patroon:) Fijne avond! Martine

Ellie's Quiltplace zei

@ Maud: dankjewel :o) Er zijn heel wat steekjes gemaakt gisteren.

@ Truus: meer moet het niet zijn he. Ik noem het wel eens 'een dagje aanmodderen', als in 'niks moet, alles mag' en lekker op het gemak. Dan krijg je vaak veel gedaan!

@ Wilma: dankjewel! Hier hebben ze weer andere feestdagen he, ook fijn, maar die Tweede Kerstdag... dat gaat er bij mij niet in dat die hier niet officieel is ;o)

@ Dini: al die keuzes... ;o) Ik ga zometeen ook weer vertrekken naar het werk. Vandaag een uur middagpauze, dus gaat er een werkje mee!

@ Ineke: absoluut! :o)

@ Martine: ik heb aan je gedacht toen ik het schreef, echt waar! :o) Maar dat komt helemaal goed en anders steek je het op 'eigen inbreng', LOL!

Marguerite zei

Wat zie ik toch een heerlijk gekleurde stofjes op de foto's...

Unknown zei

Olala,het quiltje van januari gaat dan misschien wel een hele speciale "mix" worden:)

Ellie's Quiltplace zei

@ Marguerite: 'n feestje om mee aan de slag te zijn!

@ Martine: ik ben benieuwd ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...